جواب به یک پرسش

 

دوستی پرسیدند: کم کردن ارتفاع خودرو یا به اصطلاح خواباندن آن برای ایجاد حالت اسپورت و استفاده از رینگهای فانتزی آیا علمی و ایمنی است ؟

در جواب باید گفت که:در سیستم تعلیق خودرو کیفیت سواری دادن(ride)و دیگری قابلیت هدایت  وکنترل(handling) مورد بحث است.که این دو مرتبا در تضاد با یکدیگرند.یعنی بهبود یکی باعث بروز اشکال در دیگری می شود مثلا برای یک خودرو  جهت سواری و راحتی سفر به یک فنر بندی نرم مناسب است در صورتیکه برای هدایت و کنترل سیستم فرمان به یک فنر بندی سفت و سخت نیازمند است که در این سطح کار طراحان بسیار سنگین می شود. با کم کردن ارتفاع خودرو به دلیل کم کردن از ارتفاع فنر سیستم تعلیق بسیار سفت و سخت میگردد و نرمی و راحتی خودرو حذف می گردد.

در مورد رینگهای موجود در بازار استفاده از انها نیاز به استفاده از رینگهای با استاندارد بالا است کما اینکه ایران خودرو برای سمند lx  جرات استفاده از رینگهای  چهار پره و یا پنج پره را نداشته و از یک رینگ با تعداد پره های بیشتر  و نازیبااستفاده نموده است و  زیبائی رینگ اسپرت  زیر سایه  مسائل ایمنی قرار گرفته است.

رینگهای موجود در بازار عمدتا تایوانی و یا چینی است و قابلیت اعنماد را ندارند.کافی است به یکی از خودروهائی که رینگ اسپرت استفاده می کنند نگاه دقیقی بکنید متوجه ترکهائی بر روی رینگ خواهید شد. رینگهای استاندارد در بازار قیمتی بیش از یک میلیون تومان دارند که مشتری زیادی به دلیل قیمت بالای انها وجود ندارد

/ 0 نظر / 26 بازدید